Wanaka

25 maart 2016 - Waitata, Nieuw-Zeeland

Dus zoals ik al zei in het vorige verhaal een mooie maar zeer vermoeiende rit met veel haarspeldbochten en stijlen stukken naar boven en beneden.
Wel geweldig uitzicht over de routes die we allebei al gereden hadden je ziet aan de ene kant de wijngaarden en aan de andere kant de net afgelegde route.

We zijn aangekomen in Wanaka een leuk en gezellig uitziend plaatsje veel mensen maar toch komt het niet massaal over .
De dag er na hadden we op de planning de heli hike en Jet boot in makarora gebied . Was een makkelijke wandeling ze hadden gezegt dat die 4 uur duurde .... 1.5 en we stonden op plaat van bestemming dus we waren over bepakt en over dresst hahah maar as leuk en mooi veel vogels soorten op de foto gekregen dus heel leuk Zoals in Queenstown wel een super drukkeer stad met weinig parkeerplaats 500 in totaal en als je ziet hoeveel mensen nou dan is dat echt een beetje te weinig .
Maat oké we zijn er geweest hebben een hamburger gegeten bij de beroemde hamburger tent was grappig om meegemaakt te hebben .

Daarna ging onze reis weer verder richting Bluff want ja als je in het halverwege het land zit is het natuurlijk handig om naar het meest zuidelijke deel te rijden om te gaan duiken met haaien .

Dus vandaag was de dag de dag dat we de grote witte mensen haai zouden gaan zien . We gingen vroeg ons bed uit het was kwart over 6 snel hadden we iets ontbeten en gingen naar de haven om op de boot te gaan .
Maar we waren niet alleen nog 11 andere hadden de zelfde tour geboekt . Het was een gezellige groep . We moesten nog een uur varen voor plaats van bestemming aan gezien ze maar 1 plaat hebben wat een Hot spot is en waar ze toestemming hebben om met de kooi naar beneden te gaan .

En ze gingen tonijn vermalen en hadden daar een spoor mee getrokken en dat laten ze steeds uit wazemen .

Uren gingen voorbij ik heb nog uit leg gekregen over hoe je met perslucht moet omgaan . Niks bijzonders gewoon blijven ademen.

We kregen lunch maar geen haai te zien . Het was half 12 vroege lunch .... Heel hinderlijk want dacht dat het zeker al later was .

Mensen worden onrustig het is ook weer geen hele grote boot .

Dus 10 uur verder geen haai gezien ... en we hèbben geen tijd om morgen opnieuw te proberen . Dus teleurgesteld gaan we terug naar wanaka weer een rit van 3.5 .... morgen gaan we weer verder richting Bruce Bay west coast :) Morgen moeten we ook boodschappen doen in Wanaka want daar waar we heen gaan is niks helemaal niks .

We zitten dan ook erg dicht bij de native forest dus misschien kunnen we nog een mooie hike doen of tramping .

1. Alice:
    25 maart 2016
    Ach jah het kan ook nuet allemaal perfect gaan toch. Gelukkig hadden jullie een leuke groep mensen om jullie heen. Veel plezier mey de volgende trip kusjes van ons
  2. Oma:
    25 maart 2016
    jammer geen haaien, maar desondanks een mooie rit en ervaring rijker. kusje, kopjes van Bandit en Smokey en likjes van Max. Oma
  3. Kate:
    25 maart 2016
    Jammer dat jullie geen haai hebben gezien maar ik begrijp wel dat het allemaal wel leuk is en dat jullie het naar je zin hebben!
    Geniet er van!

Liefs xxx
  4. Tamara Sloof:
    25 maart 2016
    Tssss. . Stomme haaien!! Beetje jullie in de zeik nemen. Zonde van de tijd zeg! Maar helaas heb je dat met dieren. Maar dat neemt niet weg dat ze gewoon stom zijn!!

En dat je gewoon blijft ademen is wel handig .
  5. Jose:
    25 maart 2016
    Zeker balen dat je ze niet hebt gezien, maar het blijven beesten he. Gelukkig wel hoop andere mooie dingen gezien.
    Veel plezier nog komende weken.
  6. Remco:
    29 maart 2016
    Had jij de haaien niet gezien??
    O ik heb er 3 gezien