Wellington

9 april 2016 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Dus omdat helaas richting het einde van de vakantie gaan moeten we naar het noorder eiland .
Dus nog een lange rit van abel tasman richting picton naar de ferry en dan nog gezellig en uur of 4 varen van het ene eiland naar het andere eiland .

Dus we zijn in gecheckt en klaar voor de reis auto ingeleverd en aanboord gaan we . Het is allemaal netjes geregeld op de boot er is een gedeelte met eten gokken tv bandje noem het maar op .

Na 4 uur op de boot te hebben gevaren komen we aan bij wellington. Naar de band toe om de koffers te zoeken en de auto weer regelen .

En dan ohhhhhhh what the fuck wat is het druk hier nou niet normaal allebei kuisverrot en na 4 x langs onze straat gereden te zijn hebben we het eindelijk gevonden hè hè we zijn er "nou dat dachten we dus ......." uhhh schat heb jij een code om in het huisje te komen ... nee jij ?? Nee... ojee dan maar even aanbellen bij dat andere huis wat er op lijkt .

Die lieve mevrouw die heeft de eigenaar gebeld Jeff heet die en hij bleef maar info vragen ... nou kan je vertellen als bookingsnummer en referentie nummer geef dan zou je het moeten vinden .... Maar hij zou er aan komen 10 minuten geduld ... " oja we hèbben net een reis achter de rug van smorgens 6 uur op en tis nu half 7 sorry van gaar wil eten heb honger "

Leuk weetje is dat de mevrouw die ons geholpen heeft is een vrouw die mee heeft gewerkt met de films van lord of the rings zij hier met de lokatie make up enz wisten we ook niet

Oké Jeff is er ja er is een dubbele boeking. .... dus we gaan mee naar zijn huis om het uit te zoeken ... nou na een lange tijd zijn we weg gestopt in een motel hotel en we hadden stappertje/of ik ben een porno movie aan het maken boven ons en laten we om half 6 op de parkeerplaats gezellig iedereen wakker maken met een gil sessie .

Maar oké , remco is jarig hieper de piep hoera .
Maar wat te doen in zo'n drukke stad nou we hadden dus iets gevonden om de stad weer te ontvluchten want ja daar zijn we goed in . Zealandia een sanctuary voor vogels en andere beesten .en daarna zouden we dan naar het te papa museum gaan .
Maar we zouden niet met de auto gaan rijden want ja das niet nodig we lopen wel dus wij opgezocht waar die zealandia was Google maps zei 3 km 46 min lopen .... ohh appeltje eitje we lopen wel meer .
Dus wij beginnen met lopen en lopen en lopen en hiken en klimmer en alleen maar berg op we zijn onder tussen al 1.5 uur aan lopen "geloof me het is geen 3 km "
Uiteindelijk gaan we aan iemand vragen waar we nu heen moeten en toen zei ze weetje at we doen het op de kiwi manier stap in ik breng je wel !!!! Nou toen moesten we nog een heel stuk rijden maar super leuk en gelijk hele verhalen en als we hier wouden wonen moesten we in dat en dat stadje gaan kijken hahah geweldig hoe enthousiast de mensen zijn .
Dus we zijn klaar in het park ja nu de weg weer terug .... wat blijkt nu er is een pendelbus helemaal GRATIS .... Die brengt je naar de kabeltrein en haalt je daar op ...naja we hèbben onze activiteitwel weer gehad hahah .
Dus wij opzoek naar te papa museum dus eenmaal aangekomen oké het is gratis het 6 verdiepingen het is 7 dagen in de week geopend van 9 tot 18 dat is nog eens belasting geld goed besteed.
En wat is het indrukwekkend echt we hebben het aarbeving gedeelte gedaan we hèbben het dieren gedeelte gedaan de maori gedeelte dat zijn al 4 verdiepingen. En toen was de tijd op en onze voeten ook .

Hoe klein de kans ook is maar wij hebben een collega die ook in wellington is dus we hadden afgesproken om gezellig te eten en drinken .
Dus met verjaardag hoed en al hebben we een heerlijk sappi gedaan . En daarna opzoek gegaan naar wat te eten . Super lekker gegeten allemaal en was super gezellig .

Gelukkig gaan we morgen weer weg uit de stad en weer naar wat rustiger stuk toe .
Tongariro das de volgende stop.

1. Kate:
    9 april 2016
    Hoi hoi jullie saampjes,

Ik had al geantwoord maar zie nu dat er helemaal niets staat........chipssssss
    Maar oké, wat een avontuur en gedoe zeg, kan best begrijpen dat jullie moe zijn.
    Tijd om een dagje R & R in te lassen...........doet een mens altijd goed.
    Maar lees met veel plezier jullie verhalen.

Maar even dit verhaal ken ik al en de nieuwe link doet het niet........
    Misschien een kleine storing ofzo??

Liefs xxx