Abel tasman goldenbay

4 april 2016 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

We hadden al veel gehoord over dit huisje the little greenie het blijkt een zeer ecologische huisje te zijn volledig groen in alle opzichten .
Dus we wisten niet goed wat te verwachten van een luxe tent tot huisje nou toen we aankwamen op een super groot terein hèt was echt een huis . En een huis met een view niet dat we die nu goed konden zien met de regen die vol gas uit de lucht blijkt te vallen .
We gingen van prachtig mooi weer naar serieuze regenbuien die dag is er 150 ml gevallen.
Das niet niks als je na gaat dat er nomaal haast geen regen valt .

Dus uitpakken we waren redelijk optijd als je na gaat dat het zeker wel 5 tot 6 uur rijden is en dan gaan we nu eens kijken wat er te doen is we moesten de openhaard aanzetten om warm water te produceren heel leuk ze hebben solar om warmte op te wekken maar als er minder zon is ja dan moet de kachel aan voor echt warm water .
In de buurt zijn veel hikes te doen maar morgen gaan we als het weer het toelaat kajakken .

We moesten morgen om 8 uur even bellen ivm het weer . Dus lekker eten koken en een beetje lezen .

De wekker ging om half 8 en het kajakken ging door als we niet bang waren voor wat regen nou dat zijn we niet aangezien we de afgelopen tijd al aardig wat regen hebben gezien .
Hebben genoeg kleding dus het maakt niet uit. Eenmaal daar aangekomen krijgen we het standaard verhaal van veiligheid en uitleg hoe de kajak werkt .
En daar gaan we en we hèbben 2 soorten shags gezien dat zijn vogels lijken op aalscholvers. En vanachteren op een pinguïn die vergissing heb k al een aantal keer gemaakt.

Aangezien we in het land van isolatie zitten de hele tijd kennen we alleen als we bij een café dat toevallig WiFi heeft kijken naar het weer en de rest van de zooi .

Na het kajakken 9.7 km vroegen we aan de guide als er nog dingen Ijn die we gezien moesten hebben nou hij had wel wat tips dus wij weer in de auto en gingen die dingen doen helemaal naar de farwell spit toe want das meest noordelijke puntje van het zuider eiland en aangezien we het zuidelijkste puntje hebben gehad en nu de kans krijgen doen we ook het tegenovergestelde.

Daar aangekomen kan je zien hoe groot de gehele baai is nou dat is echt heel groot . We konden omdat het weer aan het opknappen was een beetje de contouren zien van het land.

We moesten zeker wharariki beach bekijken dat blijkt een echte parel mooi iets te zijn . En de cape farewell dus we waren er toch dus dan kennen we het net zo goed even doen .

Dus vanaf farewell spit op naar wharariki beach oja alles is hier grintwegen
We moesten nog 1 km maar het had zo hard geregend dat de gehele weg onderwater stond .
Maar we waren niet helemaal zeker hoe diep hèt was en als we er wel of niet door heen konden .
Dus remco deed zijn teenslippers aan en begon te lopen enkel hoog kuithoog knie hoog ...... mmmm nee dat gaan we niet redden met de auto .... we hèbben geen 4x4 dus de moter zou verdrinken .
Dus dan maar naar cape farewell. .. en me falloverwindtrees ik vind die bomen zo mooi en byzonder .

Het pad om de cape te zien is heel byzonder er geen bescherming hoedanigheid ook je kan gewoon van de klif afspringen maar het is echt heel mooi om te zien .

Die avond hebben we uitgezocht welke wandeling we wouden gaan doen . Het zou naar de seperarion piont gaan . Want daar had je graniet dat zich zelf zover verpulverd dst het op goud lijkt vandaar goldbay .

Aangekomen op de plaat van bestemming om de wandeling te gaan maken kwamen we er achter dat het een moeilijke tramingtrack was van minimaal 6 uur heen en terug ... Ja daar waren we niet op voor bereid dus plan B dat werd naar het plaatsje Awaroa Bay hut te gaan lopen dat was dan 4 uur heen en terug .
Super leuke mooie wandeling / tramping veel stijg en daal werk .
Toen we terug kwamen hadden we wel honger echt heel erg .
Dus we hadden gehoord dat er en houtskool pizza café was op de berg dus op de terug weg hebben we daar geluncht was heerlijk .
We hadden aangezien we nog niet genoeg lopen dachten we vlakbij ons blijkt nog een super mooie waterval te zijn dus laten we die ook nog eens bekijken .
Op de weg er naar toe hebben we nog een paling gezien in het water .
Hij was het ook echt waard hij was mooi & groot

Die avond gingen we lekker roasted veggies eten , we hèbben al de gehele tijd dat we in het huisje zitten de gast als wandelende takken op ons raam en ze zijn best groot ongeveer de grootte van mijn hand .

Die avond hoorden we ook nog een hert bronzen van echt heel dicht bij . We hèbben niet gezien maar wel 1 fucking grote spin ik weet zeker dat die giftig is moet het nog uitzoeken voor de zekerheidmaar man hij was echt fuking groot heb er foto van gemaakt en zal zeker als internet heb alles er op zetten maar echt ieuwwwww .
Was echt heel dapper dat er een foto van ging maken want man hij kon hard rennen .

En dan was dit het laaste verhaal van het zuider eiland morgen gaan we over met de ferry naar het noorder eiland morgen in de trant van 4-4-16 das voor ons nu de oversteek duurt zo'n 4 uur we vertrekken om 2 uur dus rond 6 uur in de avond zullen we aankomen in wellington daar gaan we onze nieuwe auto ophalen en opzoek naar onze accommodatie. Altijd weer spannend wat we nu weer hebben .
Ik vind wel dat eigenlijk voor alles meer tijd had moeten hebben zo dat we meer hadden kunnen onderken van het land want er is zoveel te doen en te onderken week hikes meer daagse tochten meer wild life enz .

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma:
    4 april 2016
    was Remco niet zee ziek op de kajak? Ging heftig tekeer zo te zien. Maar weer een prachtige belevenis. Ook veel genieten van de natuur natuurlijk. xx
  2. Kate:
    4 april 2016
    Ben benieuwd naar het volgend verhaal. Maar het huisje ziet er heel goed uit zeg.
    Ben nog steeds geen fan van spinnen dus begrijp wel dat je hard weg ben gelopen...lol..
    Lijkt me een geweldige ervaring om te kajakken en jullie wandelingen klink ook goed...

Liefs xxx