Kaikoura

3 april 2016 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Eenmaal aangekomen in kaikoura nadat de man mij weer standaard alle slinger wegen heeft laten rijden komen we midden in het centrum aan het ziet er leuk en gezellig uit .We besluiten er gelijk even rond te gaan lopen en opzoek naar iets om te lunchen .

We hadden al een paar x van lokale mensen gehoord als je in een kust plaats bent moet je fish en chips eten en een verse vis schotel .
Dus wij liepen door het dorpje en zagen dat het bij 1 zaak super druk was, die zaak heten cooper dus ja we gingen ook daar heen om fish and chips te eten. Ik had de limefish en remco the catch of the day en dan 1x chips nou het was super lekker en echt zoveel niet normaal .

Maar hop wij weer in de auto opzoek naar de accommodatie. We zaten na de bocht een stijlen hobbelige weg naar boven en daar kwamen we aan super mooie tuin en wat een uitzicht ja hier gaan we wel een paar dagen een mooie zons opkomst krijgen .
Helaas hadden ze voor morgen wat minder weer voorspeld . Maar oké we moesten nog bellen naar de whale watching centre dus zo zegt zo gedaan en om te kijken of het wel door kon gaan ivm weer .

Maar ze zagen geen problemen dus wij blij en nu maar hopen dat de whale het niet laat afweten zoals met de haaien .

Maar de eigenaren kwamen naar ons toe om ons te begroeten Lyne en David super lieve mensen ze komen van uit Hawaii en ze zijn bio freaks dus ze heeft de eigen groenten en fruit tuin ze heeft 2 alpacas en 2 geiten 8 kippen waar van 1 nog maar eieren geeft de rest is te oud .
Dus ik mocht helpen met de dieren voeren en kreeg allemaal verse groentens komkommer appels tomaat citroenen.
Die avond kwamen we ook ralf en mariellëen hun kleine van een jaar mats.
Hij had al met de dolfijnen gezwommen en vertelde dat het echt een unieke ervaring is zijn vriendin ging morgen helaas hadden ze niet zo mooi weer opgegeven als vandaag .
Na wat drankjes verder gingen we slapen .

De volgende ochtend ging de wekker ja whale watching. .... dus halverwege de rit daarnaar toe kwam rem er acher dat die de camera was vergeten ohhh echt hè .
Dus hup omgedraaid en terug geraced.
We moesten der om 10 uur zijn en het was 9:45 snel de camera gepakt en hup snel in de auto en gaan .

We kwamen om 9:57 aan bij het gebouw en melden ons aan we waren dus een half uur te vroeg stond niet op het blaadje was niet gezegd aan de telefoon maar oke gehaast voor niks wel grappig achter af .

Het was een redelijke zee volgens de mensen aanboord en er was 1 whale gespot !! Dus ja de kans dat we hem gingen zien was gelijk verhoogd met 100% .
Na ongeveer een goeie 35 tot 40 minuten varen waren we aangekomen op de plek en we konden hem heel goed zien . Als je nagaat dat je maar 10% van ze gehele lichaam ziet het was een spermwhale en hij heeft met allegemak van de wereld eerst rustig zijn eten verteerd en daarna ja hij heeft super mooi en rustig naar beneden gedoken en zijn staart laten zien .

Op de terug weg hebben we heel veel dusky dolphins gezien maar morgen gaan we met hun zwemmen in de groep . Oh heb er echt zo veel zin in .

We hebben nog wat albetrossen gezien .het blijkt dat die wij steeds gezien hebben ze kleinste soort is die wordt maar 2.5 meter van vleugel tip tot de andere kant
De grootste die ze hier hebben gehad was van tip tot tip 4.2 meter kan je toch niet voorstellen de grote van een klein vliegtuigje.

We gingen naar the dolphin encounter centre om ons alvast aanmelden want dat scheeld tijd .
We hèbben daar heerlijk geluncht en zijn toen opzoek gegaan om the seal trek tevinden en lopen .
Eenmaal gevonden zie je ze eerst niet en ze liggen heel dichtbij en dan hoor je opeens en dan pas zie je ze.
Ze zijn er goed gecamoufleerd op het zeewier en rotsen maar je ruikt ze maar al te goed .

Soms liggen ze opeens nog geen meter van je vandaan echt zo leuk het zijn overdag zeer luie beesten.
Wij wouden natuurlijk niet het standaardpad lopen en liepen daarom onderlangs door en over alle rots formaties wel heel mooi om zo te zien van dichtbij.
We hadden bedacht om dan bovenlangs terug te lopen omdat je vanaf boven een beter uitzicht hebt over de baai .

Die avond hadden we met Ralf & Mariellë afgesproken om een wijntje n biertje te doen het werd een gezellige avond maar ook een late avond en we gaan morgen met ze alle BBQen .

We mochten de onderwater camera lenen van ralf dus super tof en ben zo benieuwd wat er opstaat hij zal het naar ons toe sturen .
Dus nou de 1e x het water in gewoon zonder grappen dat is gewoon FUCKING KOUD en dat met een wetsuit aan ohh kon haast niet ademen voor me gevoel maar we gingen er weer uit en ze zeiden dat het minder wordt en ze hadden gelijk we gingen er voor de 2e keer in en had niet meer koud en wow wat geweldig ze kwamen zo dicht bij en om je heen onder je door, naast je, als je rondjes ging zwemmen gingen ze mee doen. En ze zijn zo nieuwsgierig maar zo wendbaar super leuk als je de toeter van de boot hoorde moest je weer terug richting de boot
Dus dat doen we dan maar en zo ging dat nog 3 x echt zo kick . En helmaal als je na gaat dat ze wild zijn worden niet gevoerd niet getraind wij mogen tussen hun zwemmen en als ze het niet willen en ze zwemmen weg dan moeten we er weer uit .

Helaas na de 3x gingen we alleen nog een de groep volgen voor wat foto's maar omdat de boot heel raar deed deinen werd ik echt kots misselijk in eens als de boot vaarde nergens last van maar ja we hèbben het overleefdwas blij toen we weer aan wal stonden .
We hadden de dag daar voor toename de seal trek deden een leuk tentje gezien real fresh sea food bbq en dat zag en rook fantastische dus we wouden daar gaan eten .
En we hèbben allebei een halve greyfish gegegeten en ieder 3 scallops met knoflook echt heerlijk .
We zijn opzoek gegaan naar paua schelpen want ik vind die zo mooi !!! En bij ons beneden hebben we er echt heel veel gevonden .
Daarna hadden we gehoord dat er een waterval is met baby pup seals dus ja die wouden we toch ook graag nog zien.

Het is echt bizar dat je na gaat dat ma ze daar achter laat
Het zijn er echt zo veel niet normaal meer .

Die avond gingen we BBQen en gingen broodje hamburger eten en nog wat kleine dingentjes . Maar als toetje banaan .

Die ochtend ging de wekker weer vroeg we hadden een lange rit voor de boeg naar abel tasman een goeie 5.5 uur rijden van de plek waar we nu zitten .

1. Hans:
    3 april 2016
    Jullie beleven hele mooie dingen. Die pakt niemand jullie meer af. Geniet ervan!
  2. Oma:
    3 april 2016
    wat een leuk verlag weer. Kan me goed voordstellen dat jullie zo genieten, zo door gaan. kus
  3. Tamara Sloof:
    3 april 2016
    Jaaaaa banaan jammer! ! Super tof dat jullie deze uitjes met veel plezier hebben mogen beleven. Heerlijk dat de dieren meewerkten. Heb gelijk trek in bbq haha.

Nou toedels
  4. Alice:
    3 april 2016
    wat een belevenissen weer. helemaalleuk die verhalen maar dat heb ik vast al een paar
    keer gezegd. nog effe volhouden hoor want we lezen ze graag
    groetjes van ons allemaal Xxx
  5. Kate:
    3 april 2016
    wat leuk geschreven meis, het leest geweldig je kan een goede indruk krijgen van jullie avontuur. Ook tof dat je een walvis hebben gespot, zijn ook mega groot die besten...
    Ik kijk uit naar jullie volgend verhaal/avontuur!!!
    Liefs xxx