Rotorua

12 april 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Na dat we een zeer gezellig tijd gehad hebben met herman en thea zijn we nu opweg naar Rotorua de smellycity, we hèbben voor vanavond een maori avond gebookt dat we hun traditionele wijze van leven en gewoontes te krijgen maar ook inter actief mee doen .

We gaan ook kijken bij Paradise Park want daar hebben we de gekleurde meren door het vulkaan gebied .

Eenmaal aangekomen bij het park en kan je vertellen je neus vertelt wel dat je er bent .
Halen we onze route plan op en gaan we aan de gang .
Dus van giftige kristallen die volledig geel zijn uitgeslagen tot het Champagne Lake en Devils bath heel bizar dat de natuur deze kleuren kan maken en dat ook doet voor je neus is het geen plezierig ritje maar ja dat moeten we voor lief nemen .
En we merken dat dit echt een touristisch trek plijster is voor CHINESE MENSEN ohhh wat is dat verschrikkelijk 100 foto's op de zelfde plek en dan schuiven ze 1 meter op en hoppa gaan ze weer .
Ze houden geen rekening mee als ik of remco een foto proberen te maken door de mensen massa heen want er komen dan e bussen en die worden los gelaten en binnen 3 uur moeten ze weer terug zijn en totaal geen respect voor de plaats was ze zijn gewoon spugen in de poelen ... ohh kan me er weer boos over maken . Maar goed na dat een man er op had aangesproken dat die dat niet moest doen zijn we verder gelopen want zoals het altijd al gaat moeten mensen verder lopen dan 10 minuten dan doen ze dat niet.

We hèbben echt heel wat gif vijvers gezien en de ene nog gekke dan de andere moesten we toch een beetje richting ons huisje want vanavond wad de maori avond met traditioneel eten dat gemaakt is via een hangi .

Aangekomen bij het huisje zitten we bij rasechte kiwi's en ze zijn super aadig de vrouw dan de man was er niet op dat moment .

Ze hebben 1 ram 2 schapen 1 paard en 2 katten en die konden slijmen niet normaal maar super lief .

Dus wij in het donker terug naar de stad Rotorua naar de ophaal plek dus wij gevonden en was best wel druk .

Dus we hadden de buschauffeur mark hij is 1 van de eigenaren die dit heeft opgericht .
Hij is de redelijke grappenmaker maar doe man heeft een serieuze talen knobbel heeft iedereeen op de bus gegroet in hun eigen taal .

Bij binnenkomst is er een serieus traditioneel welkomst plichtenheid maat dat zie je wel met de filmpjes we mochten niet bewegen niet lachen en niet nadoen .

En onze leider moest ons Goed vertegen helaas hadden we echt echte Amerikaan die zeer ongeïnteresseerd was tijdens alle plechtigheden. Dat was wel weer jammer maar oké daarna kon je het dorp binnen en kon je bij allerlei leerscholengte kijken en leerde je wat hun tattoos betekende maar ook hoe ze snelheid en kracht trainde en waar hun kleding van gemaakt was . Hoe ze eten maakte en wat de haka inhield en hoe we dst moeten doen . GEWELDIG

Daarna gingen we richting de grote verzamel zaal om te gaan eten met ze alle . En het was echt heel lekker sommige dingen hadden een wat aparte smaak maar wel echt heel lekker super zacht lamsvlees en kip een aparte zoete aardappel en groentes .
En als verassing moesten de teamleiders de haka doen maar omdat ze het niet durfde vroegen ze mensen erbij en ja remco ging ook mee doen hahah .

We hèbben ook geleerd wat Kia Ora betekend het betekend hallo hoe gaat het /ik wens jou het beste toe in gezondheid liefde en voorspoed . Is toch een mooie betekenis.

Na een zeer gezellige bus rit terug zijn we weer thuis aangekomen.
De dag erna hadden we eerste instantie nog niet echt plannen want om weer van die gifplassen te bekijken en weer een duid geld er aan uit te geven vonsen we het ook weer niet waard.
Maar we hadden nog iets gelezen over een redwoodsforest en met bomen van 1000 jaar oud en over de 60 meter hoog .
Daar aangekomen en gekeken welke route we gingen lopen , natuurlijk weer de langste die je op 1 dag kon lopen .

Nou en ze hebben niet gelogen hoor man die bomen zijn hulke !!!! Niet normaal hoe klein kan een mens dan zijn .
In dit park zijn allerlei soorten bomen gepland dus was heel leuk om te zien .

Die avond hebben we lekker op de bank gezeten met een hapje en drankje en de film de hobbit .
Morgen gaan we weer richting auckland want dat is de laaste dag van de vakantie helaas .

1. Kate:
    12 april 2016
    Het is vast voor jullie gevoel snel gegaan...nou we hebben met plezier alles gelezen en genoten. ergens vind ik het niet jammer dat het al zo goed als over is voor jullie maar dat is gewoon eigenbelang wat spreekt, vind het ook leuk je weer echt te zien!!
    Geniet nog van de laatste dingen en de reis terug als dat kan....jullie kennende zal het wel lukken.

Liefs xxx