Misty mountain & doubtfull sounds

23 maart 2016 - Manapouri, Nieuw-Zeeland

Na een best wel lange reis weer gehad te hebben van twizel naar manapouri en onderweg nog een lokale wijngaard te hebben gevonden en natuurlijk ook de nodige wijnen geproefd en mee genomen te hebben zijn we aangekomen ergens helemaal in the middle of nowhere zelfs de afslag richting het huisje is een beetje verstopt als je hè niet weet .
Maar eenmaal aangekomen in de dik begroeide plaats met dikke eucalyptus bomen en veel planten en struiken zijn we er misty mountain.
Waarom het zo heet wisten we nog niet maar het duurde niet lang en we kwamen er achter van het geweldig uitzicht naar de berg was binnen een half uur volledig verdwenen .
We hèbben heerlijk buiten gegeten en wat gedronken . Dit is ons rust puntje in de reis nu kwamen we er achter we kennen helemaal niet zo goed tegen rust als het ons wordt opgelegd .
Die dag hebben we een beetje rond gelopen in het dorpje te anau wat kleine dingen kocht en een hapje en dra kje gedaan genoten van het uitzicht en remco van het bier en ik van een wijntje .

Maar we hadden toch elke keer steeds iets van ja is wel zonde hè van onze tijd zo niks doen . En de hikes hier zijn gemiddeld van een dag of 5 dus dat ging ook niet door maar oké morgen gaan we naar doubtfull sound en het weer heeft mee gewerkt want de afgelopen 2 dagen heeft het elke dag wel een dag deel geregend dus das goed voor de watervallen en wild life

Dus wij naar de boot the navigator een soort dichte katamaran boot en die je naar het grote schip zou brengen . Je gaat over lake manapouri dan kom je aan bij een water kracht centrale "Power station" en daar wordt je opgewacht door bussen over de will mote pad super mooie route je blijkt er dus ook te kunnen hiken helaas wij geen tijd voor maar het is echt regenwoud op en top .

Eenmaal een aantal mooie stops te hebben gehad zijn we aangekomen bij de boot the navigator en staat the crew ons op te wachten .

We gaan met ze alle naar binnen en krijgen we onze kamers toegewezen we hadden een qwat room maar we hoefden hem gelukkig niet te delen maar we lagen wel apart in een stapelbed.

We gingen de doubtfull op en richting de tasman zee .
Net voor dat we bij de zee kwamen zagen we een zeehonden colonie echt super leuk want we dachten dat ze er eigenlijk niet zouden zitte.

We hèbben die avond heerlijk gegeten en gepraat met wat mensen wat lokale mensen en ook veel mensen op door reis .

De volgende ochtend werden we om half 7 gewekt door de motoren die weer aan gingen .
Dus even douche ontbijten en weer genieten van het mooie fjorden land .
Net dat we dachten ze niet meer te zien zagen we de bottlenose dolfijnen een groepje van ongeveer 6 maar wel met een kalf/baby dolfijn echt geweldig om te zien zo in het wild .
Na dat we weer terug waren in manapouri ging onze reis weer verder richting wanaka een super leuke maar vermoeide route om te rijden met alle haarspeldbochten.

1. Hans:
    23 maart 2016
    Het doet ons bijzonder deugd dat jullie het zo naar je zin hebben
    Heerlijk om via deze verslagen een beetje mee te kunnen genieten.

Groetjes van de Ozzies
  2. Kate:
    23 maart 2016
    Goh klink jullie verhaal leuk zeg.
    Fijn dat jullie de kamer (qwat) niet met anderen hoefden te delen.
    De foto waar jullie samen op staan is erg leuk!!!
    Geniet er samen lekker van.

Liefs xxx
  3. Tamara Sloof:
    Heerlijk genieten!!

Dat was vast wel gek zo apart in een stapelbed.

Xxx ons
  4. Jose:
    23 maart 2016
    We hebben net jullie verhaal gehoord en foto's gezien en het ziet er mooi uit! Ook het huisje. Veel plezier nog daar. Groetjes opa en oma
  5. Jose:
    23 maart 2016
    We hebben met jullie verhaal gelezen en het zag er mooi uit, ook het huisje. Nog veel plezier daar. Groetjes opa en oma
  6. Oma:
    23 maart 2016
    weer een leuk verhaal en dan de dolfijnen prachtig. Leuk Remco aan het zwemmen te zien en de andere foto's xx