Twizel

20 maart 2016 - Twizel, Nieuw-Zeeland

Eindelijk aangekomen bij twizel na 7 uur in de auto te hebben gezeten met hier en daar en stop je en remco zijn bier proeverij die we met toeval gevonden hebben toen we even een bakkie koffie gingen halen .

Dus we wisten dat de accommodatie net iets voor twizel zou liggen na een half uur gezocht te hebben en 3x door het stadje heen zijn gereden en met de nodige hulp zijn we aangekomen .

We zaten op een boerderij die 2 huisje had gemaakt met 4 kamers en een gedeelde woonkamer en keuken . Ook had ze nog wat losse huisjes en kamers

Wij hadden de sleutel van ons kamertje dus wij er heen om uit te laden en snel boodschappen te doen want ja ze hebben een BBQ nou je snapt natuurlijk wel dat die duidelijk gebruikt gaat worden .
Dus wij weer twizel in naar de supermarkt daar in en hebben we een lekker stukje entrecote gekocht en wat kipfilet groente en fruit wraps en nog wat dingen .

Nou we kwamen terug en nu bleek de BBQ helaas een gas ding te zijn dus geen echte volgens de man .
Maar het mocht de pret niet drukken onder tussen was het huisje geheel vol met mensen van Duitsers en Amerikaanse en Nederlanders een ouder koppel rond de 70 jaar Thea en Herman Proper.
hij heeft gewerkt bij staats bosbeheer en is imker geweest dus we hèbben ons kost om over te praten .

En dat hebben we ook gedaan .we hèbben gezellig samen gegeten en wat gedronken die nacht zou een super heldere nacht zijn en kans op veel milky ways we hèbben wel echt hele mooie sterren hemel gezien en een beetje op de foto's gekregen maar de foto's doen echt onder voor wat je met het oog ziet .
Echt zo mooi en veel en helder .
Het was half 11 dus tijd voor bed want morgen willen we naar mount cook en daar een heel stuk gaan wandelen .

Zo zegt zo gedaan het was een klein uurtje rijden van twizel naar mount cook village daar aangekomen dus opzoek naar een info bord om te kijken welke route we zouden gaan hiken .
Het hiken werd traming en tramping is dus zwaarder dan hiking het was meer 3 uur alleen maar trap op gelopen maar super stijl echt stijl omhoog de mount cook opgegaan en hebben we tramping route sealy tarns gedaan. Heel kick super zwaar en was die dag ook echt niet inoorde nog steeds niet, maar wel gedaan met het nodige geklaag en heb zeker wel een paar 100 x gedacht waar ben ik aan begonnen.
Maar het was de moeite waard 100% en was zo blij toen we er waren daar stond een hele grote picknicktafel en daar hebben we even geluncht en gedronken bij gekomen . En mooie foto's gemaakt dat we heel dicht bij de glacier waren .
En daarna zijn we in 1x naar beneden gelopen .
Heel de weg gaat alles goed en rem vroeg de tijd en ik kijk even en hoppa toen lag ik op me snufferd gelukkig niks ergs aan de hand behalve dat nu echt eppo ben .
Die dag hebben we lekker een salade gemaakt met kip van de BBQ en was echt heerlijk !! Die avond kwamen er allemaal nieuwe mensen dus we zaten samen met de oudere mensen in de woonkamer te dineren en toen kwam er een geleerde man van uit Australië binnen die stelde zich niet voor alleen maar dat de wereld heel snel zou vergaan ivm glaciers die smelten en nog meer wereld rampen op warming van de aarde .
En nederland zou onderlopen en dat ze cubes zouden gaan bouwen die drijven op het water en zelf onderhoudend zijn . Was een leuke en heftige discussie.
Maar we gingen lekker naar de kamer douche de film blackfish kijken hele goeie film/ documentaire .
En daarna lekker slapen want morgen hebben weer een lange rit naar het volgende plaatsje manapouri

1. Hans:
    20 maart 2016
    Grandioos dat jullie dit allemaal mogen beleven. Geniet ervan.
  2. Hilz:
    Kusje voor Eppo!

<3 u!!
  3. Oma:
    20 maart 2016
    wat goed dat je de mountain gered hebt. Maar doe a.ub voorzichtig wij willen jullie wel weer heelhuids terug hebben, Ook leuk dat je leuke mensen ontmoet. kus
  4. Alice:
    20 maart 2016
    Weer een leuk verhaal alleen de foto's missen we hsjha. En goed luisteren naar oma hoor hihi
  5. Tamara Sloof:
    20 maart 2016
    Ondanks het geklaag toch gehaald . Knap hoor!
  6. Kate:
    21 maart 2016
    Hoi hoi jullie,

Nou gelukkig alles goed gekomen. Interessant het die doc over orka's.
    wij hebben die ook gezien is echt hart verscheurend als je ziet hoe er met die dieren wordt omgegaan. Maar goed leuk te lezen dat jullie interessant en soms wat zwaar op de hand gezelschap hebben gehad. Let je op meis!
    Maar wel leuk dat jullie het naar je zin hebben ondanks de nepper BBQ.

Liefs xxx