Hong Kong

13 maart 2016

Grote stad die alleen maar de hoogte in gaat niet normaal hoeveel wolkenkrabbers hier alleen al zijn. En dan heb ik nog niet eens over de stadjes die je er voor ziet zoals kaloown
We zijn met een soort metro vanaf het vliegveld naar centum hong kong gegaan is allemaal super duidelijk aangeven van hoe en wat .
Een erg drukke volle stad helaas hadden we niet genoeg tijd om echt dingen te gaan bezoeken dus hebben alleen het centrum bezocht .
Het centrum is vol met allemaal merk winkels maar als je door de steegjes loopt dan heb je allemaal kleine marktjes en dan per straat verschillend van kleding en souvenirs tot groente markt en eet tentjes opstaat.
Ook merk je dat je steeds omhoog moet lopen met voor ons Europese mensen mini trapjes en daar op die trapjes ook weer allemaal tentjes en straat muzikanten.
Ook zijn de Chinezen echt heel klein zelfs ik voelde me gewoon heel groot .
We zijn nog een lokale winkel plaats in gegaan en das echt heel bizar hoeveel mensen er daar op elkaar lopen en staan .
Ook merk je gelijk verschil in prijs .
Wel zijn zover alle Chinezen mensen heel nederig naar ons toe en heb totaal geen onveilig gevoel gehad ze willen je allemaal helpen en zijn heel vriendelijk .
Nadat we een aantal uur in de stad te hebben gelopen zijn we terug gegaan naar het hotel we waren toch wel erg moe en hebben we nog even geslapen . Ook heel bizar we zaten op de 9e verdieping en was een mooie kamer maar echt heel bizar hoog echt heel hoog .
We hèbben nog lekkere rijsten noodels gegeten met gewokte beef en paksoi was erg lekker !!
Het is ook dat we nog door moesten vliegen want anders hadden in de stad bij een buiten tentje wat geeeten want oh je,neus wordt continu geprikkeld de ene geur is nog lekkerder dan de andere en als je het dan ziet jammie.

Maar om geen risico's te nemen om de gehele vliegreis op de wc te zitten of ziek te worden hebben we niet bij een buiten tentje geeeten maar in een restaurant.

Dus toen moesten we weer terug want nu het laaste grote stuk van de reis gaat beginnen op naar Auckland.

Voor ons zit een oud echtpaar die nu voor de 2e keer naar nieuw zeeland gaan ze gaan nu 6weken rond trekken met een camper en ze zeiden al dat we ze misschien wel nog tegen komen in een plaatsje waar wij ook heen gaan .
En achter ons zit een vrouw die is ook Nederlandse en is geëmigreerd naar nieuw zeeland ze werkt in de zorg en haar man is aannemer ze woonde net buiten Auckland en komt nu terug van haar moeder waar ze 2 wken is geweest .
Ze zei al als jullie geweest zijn wil je er wonen dus ben benieuwd

1. Hans:
    13 maart 2016
    Leuk, dit eereste bericht.
    Geniet van jullie vankantie, maar kom wel terug.
    Anders moeten wij ook naar die kant gaan emigreren!!
  2. Alice:
    13 maart 2016
    wat ben ik blij dat jullie lange reis is (meegevallen) en dat jullie al leuke mensen hebben ontmoet. en toch nog iets van de stad Hong kong hebben kunnen zien. geniet van al het moois en we zien jullie reisverslagen met plezier tegemoet. trouwens Nieuw Zeeland is alleen mooi als vakantie land hoor hihihihi
  3. Kate:
    13 maart 2016
    Hoi hoi jullie saampjes!!

Fijn te lezen dat jullie genieten van alle nieuwe indrukken. Ik kan me best voorstellen dat jullie je groot hebben gevoeld tussen de Chinezen. Maar goed leuk dat jullie ook mensen hebben ontmoet die net als jullie verder reizen. Geniet er lekker en we horen wel weer wat met het volgend verslag!

Veel liefs xxx
  4. Oma:
    13 maart 2016
    leuk je bericht over H.K was vroeger al heel druk en ja die geuren fantasties
    ook fijn dat het vliegen is mee gevallen. kus
  5. Tamara Sloof:
    Hoihoi vakantiegangers.

Ik ben blij dat het eerste avontuurtje jullie is bevallen. Het is toch altijd maar afwachten hoe de reis gaat en of je geen vervelende mensen bij je heb zitten. Hoop snel weer wat te lezen.

Is echt grappig ☺
  6. Oma:
    13 maart 2016
    leuk je berichtje over H.K ja al die geuren en mensen massa's (die waren er vroeger ook al )zo leuk
    Gelukkig dat de vlieg reis mee veel. liefsxx
  7. Hilz:
    16 maart 2016
    Takkies!! Wat een wereldreis... IK BEN GRUWELIJK JALOERS!!
    Have fun liebchens xx
  8. Anco en Kim:
    18 maart 2016
    Leuk hoor al die nieuwe indrukken! Mensen die in hongkong wonen zijn geen chinezen. Chinezen komen uit china. Ze worden hongkonger genoemd