Kruger park

1 juni 2017 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Vandaag gingen we naar het Kruger park en we zeiden dat het wel tof zou zijn als we een leeuw zouden zien vandaag .

Nou we kregen bijna caught in the act. we hebben de kill zelf niet gezien, maar wel dat 2 mannetje de kill hebben gemaakt en 1 ging er met de buit vandoor ook al moest die even op adem komen .

Verder hebben heel veel olifanten gezien en heel veel gazelles maar ook de lilc breast roller ,giraffen en nog veel meer .

Na 3 dagen heeft rem eindelijk het gevoel dat die in Afrika is .

Op de camping waar we zijn aangekomen lopen de hyena 's steeds rondjes om het camp jammer dat ze niet echt op de foto willen, maar wie weet .

Vandaag waren we al vroeg wakker dus waren we lekker vroeg op pad .
Voor de winter is het een heerlijke 27 graden zouden wij moeten hebben in Nederland als winter, maar goed. Dus de beestjes vonden het toch ook wel warm en we hebben echt heel veel olifanten gezien.
Maar ook een aantal die in het water aan het spelen waren, ook hebben we een aantal gezien die zich heerlijk op een modderbad trakteerden en daarna een fijn stof bad .

We hebben ook 1 van de zeldzame vogels gezien. De southern ground horn bill helaas zoals zoveel beesten hier wordt deze bedreigd met uitsterven.

Verder is het landschap na verrassing toch erg diverse, van kale vlaktes tot dichte begroeiing van zeer vlak tot heuvelachtige.

Aangezien we niet van de standaard routes zijn nemen we steeds de off road routes en vermijden het asfalt

Morgen gaan we richting pafuri en dan gaan we Zuid Afrika verlaten.
En maar hopen dat we de grens over komen richting Zimbabwe

Hierbij willen we jullie allemaal laten weten dat er echt geen ontvangst hebben dat wel nog steeds leven het ontvangst wordt naar waarschijnlijkheid nog slechter straks als er in Zimbabwe en Botswana zijn .

1. Tamara Sloof:
    1 juni 2017
    Wat een mooie beschrijving. Voel me er bijna aanwezig. Wat fijn dat jullie al zoveel dieren hebben gezien. Gaaf hoor allemaal zo dicht bij je camper!
  2. Alice:
    1 juni 2017
    Ik lees het al gelukkig genoeg Afrikagevoel.
    En nu op naar de volgende uitdaging Zimbabwe. Succes jongens en wees een beetje lief voor de diertjes
  3. Jan van Rijswijk:
    2 juni 2017
    hardstikke leuk bedankt voorde mooie foto's geniet maar
  4. Kate:
    3 juni 2017
    Hallo jullie,
    Blij te leze dat jullie het naar je zin hebben!!
    Ja inderdaad jammer dat de dieren daar in een kwetsbare situatie zitten........
  5. Wouter:
    5 juni 2017
    duurt wel ff he voordat die het gevoel heeft dat die in afrika zat. maar ik hoor zo toch wel dat het anders was dan europa, dus vraag me af waar die dacht te zitten haha