Iguazu falls

9 januari 2019 - Nucleo São João, Brazilië

Vandaag  hebben we weer een reisdag  niks ergs maar wel heel vermoeiend .

Aangezien ze hier als een chaotische chaos werken is dat best lastig om  ermee om te gaan als Nederlander die altijd op de tijd is, deze mensen niet .

Nog steeds  hebben we weinig Engels sprekende mensen op deze toeristische plek gevonden.

Wat wel bizar is dat zelfs op vliegvelden mensen geen Engels spreken en ook in het vliegtuig moet je maar Portugees praten ....  heel bizar  maar wel grappig en zo leren we langzaam steeds meer Portugees .

Maar oké het blijft leuk en ondertussen kennen we wel wat meer woordjes Portugees.

Vandaag gaan we naar de Argentijnse kant van de watervallen en ja het is echt indrukwekkend super .

We hebben de hele dag rond gelopen en hebben daar een boot tour gedaan. Daar gingen we douchen zoals ze ut daar zeggen .

Superleuk om werkelijk in het geweld wat we van bovenaf gezien hebben nu een soort van te mogen voelen.

Op de terug weg zijn we nog op de brug gestopt om op de grens te staan  van Brazilië en Argentinië.

Die avond zijn we  uiteten gegaan samen met 2 mensen uit de hostel maar wat een fiasco was dit verschrikkelijk slecht dat het gewoon grappig is. We wisten het ook al toen we binnen liepen maar omdat het al half 10 was en manlief aardig in de ik maak je kapot status verkeerde, trouwens iedereen wel hahahha besloten we om toch hier maar te eten.

Alles was overkookt en doorgegaard maar ach het was gezellig .

We hebben een nieuw vakantie adres in Nieuw Catalonië altijd goed. Dus weer 1 voor op de lijst . En is dicht bij Aussie en New Zealand dus een combinatie mogelijkheid ;)

Morgen gaan we naar het 3 landenpuntplein in Brazilië

En de dag erna gaan we eindelijk de watervallen bekijken aan de Braziliaansekant . We hebben gehoord dat er een wandeling is van 9 km en die willen we zeker doen .

Het 3 landenpunt geweldig het is zo klein maar  gewoon grappig we hebben wel nu alle 3 de punten kunnen zien en de landen zijn verdeeld door een rivier die als een T uit ziet .

Vandaag hebben we wat lokale biertjes gearresteerd en een fles malbac uit Argentinië ben zeer benieuwd naar de smaak .

Net toen we het avond eten aan het maken waren zagen we op eens een armedillo "gordeldier"natuurlijk niet de zoom bij de hand en alleen telefoon maar nog steeds geweldig ook hoog knuffelgehalte vind k dan .

En dan gewoon als je het niet verwacht  echt super leuk!!!!

We gaan weer gezellig eten met de groep die we hier hebben leren kennen. Morgen is alweer de laastse dag in Brazilië woensdag ochtend half 4 vliegen we richting Sao Paulo en dan door naar Santiago en dan Punta Arenas.

We hebben de weersomstandigheden bekeken voor de torres laten we hopen dat ze ongelijk hebben ..... of dat de ander weer app het wel goed heeft.....

Want regen regen en temrsturen van -5 is vast niet lekker  maar wat is dat is en het wordt zeker geweldig hoe dan ook .

Ik kan niet wachten tot morgen eindelijk de andere kant van de watervallen bekijken .

Ze zijn fantastisch mooi we hebben een wandel route gedaan en helaas niet heel veel beestjes maar toch genoten en de watervallen aan deze kant. Ze zijn ook heel mooi, de omgeving is super je komt dichterbij en je hebt mooiere uitkijk punten dan  bij de Argentijnse kant daar voel je de kracht van dichtbij als je zou vragen wat vind je mooier, ik zou je geen antwoord kunnen geven want beiden kanten zijn mooi op hun eigen manier.

Dit is onze laatste avond in Brazilië  dus we gaan nog lekker uit eten bij een tradioneel eten restaurant

En het eten was heerlijk alleen zoveel !!!  Vannacht opstaan was wel een ander verhaal .

Maar de eerste van 3 vlucht zit er op nu 4 uur wachten op de volgende.

1. Hans:
    9 januari 2019
    Wat een diversiteit en mooi om dit zo mee te kunnen maken
    Goede reis verder en blijf lekker genieten.
    Hebben jullie geen thermo kleren bij jullie voor de Torres?
  2. G. Klapwijk:
    9 januari 2019
    Klinkt allemaal erg vermoeiend, haha. Mooie foto's.
  3. Jan van Rijswijk:
    9 januari 2019
    Nog een winterjas en ijsmuts opsturen ?Maar Hardstikke leuk al die ervaringen
  4. Alice:
    😍😍😘😘
  5. Laura:
    9 januari 2019
    Leuk hoor. Toch wintersport kleren mee moeten nemen😁
  6. Oma:
    Ja het weer wilwat

Ja het weer wil wat maar door zoda

Ja dat weer wil wat maar door al wandelen warm je van zelf op. Leuk om met andere in contact te komen. Zo leer je ook nog een andere taal een beetje. Al hoe wel met handen kom je ook een heel eind. Geniet er van😁💋
  7. Carlos:
    9 januari 2019
    Super mooi ritje weer gedaan lees ik en een flesje Malbec gaat er altijd wel in hoor geniet er lekker van het klinkt allemaal heel erg aantrekkelijk. have fun
  8. Kate:
    12 januari 2019
    Super leuk dat jullie de gordeldier hebben gezien, dat vergeet je zeker niet snel.
    We hopen voor jullie dat het droog blijft, kou kan je op kleden, regen is gewoon iets lastiger.
    Geniet er van en we kijken uit naar het volgend verhaal.

Kuss xxx