Daintree

29 december 2017 - Cairns, Australië

Vandaag zijn we met ze alle naar daintree geweest. Dit is 1 van de oudste regenwouden ter wereld.
We gaan opzoek naar de Cassowary, (hij lijkt op een dino, hij heeft de klauw van een velociraptor en een hele fel gekleurde kop, rood met blauw en een hoorn) dat is een grote vleugel loze vogel die alleen hier voorkomt in het daintree en nergens anders ter wereld. Deze vogel heeft een belangrijke rol met het verspreiden van de zaden.
Ook leven deze vogels een solidair bestaan.
En de vader zorgt voor de jonkies ipv de moeder .
We gaan nog opzoek naar de zoutwater krokodil, helaas zijn we wel in het verkeerde seizoen want het is broedseizoen. Het wil niet zeggen dat we ze niet gaan zien maar de kans is een stuk kleiner, omdat het water op het ondiepe gedeelte al 34 graden is en hierdoor hoeven ze niet meer op de kant te komen om op te warmen .
De rit er naar toe was leerzaam voornamelijk cultuur gericht. De man Fin was aardig en wist ook veel over natuurlijke wijze van leven en genezende planten .

We hebben een kleine board walk gedaan door het regenwoud helaas niet geheel ons ding, want er waren heel veel mensen en er was een redelijke tijd druk dit was helaas de gehele trip .
Na de wandeling gingen we naar een zoetwater beekje daar konden we even afkoelen in het water en was er een fruit proeverij met allemaal tropische fruit wat erg lekker was.
Hierna gingen we naar het mooie strand, waar we niet mochten zwemmen ivm de boxjellyfish.
Wel hebben we jonge blacktip rifhaaien in actie gezien.

Onderweg richting de lunch plek zagen we spontaan de Cassowary op de weg lopen met 2 jongen hierdoor wisten we dat het een mannetje was.
Helaas door de bus en het niet voorzichtig naderen, schrokken ze en zagen we ze een beetje door de dichte begroeiing. Hierdoor konden we geen goede foto maken..... maar we hebben ze wel gezien .

Eenmaal aangekomen bij de lunch plek mochten we wat walibies voeren en sommige hadden een Joey "jonkie"

Na de lunch hadden we nog een boottocht opzoek naar de saltys...
Op het water was het best lekker. We hadden niet veel beesten gezien, aangezien we op het verkeerde tijdstip zaten. De meeste beesten waren opzoek naar schaduw of zaten er al in .

Toch op het moment dat we niks meer verwachten tussen de bosjes zagen we een krokodil. Ze was waarschijnlijk haar nest aan het bewaken.
Het was heel moeilijk om te zien en überhaupt een foto te maken maar het is ons toch gelukt.
Vandaag vliegen we richting Sydney en gaan we daar de laatste paar dagen met de familie door brengen.

1. Oma:
    29 december 2017
    ja beesten weten wel beter dan in de warmte druk te maken. Weer prachtige foto's. Kus kus
  2. Tamara Sloof:
    29 december 2017
    Jammer dat het zo druk was. Maar goed. Weer een ding om af te streken waar jullie geweest zijn. X uit het koude holland
  3. Kate:
    29 december 2017
    Toch leuk dat jullie de Cassowary hebben gezien, ondanks de warmte is de reis niet voor niets geweest!!
    Veel plezier jullie saampjes, kuss xxx
  4. Jan van Rijswijk:
    29 december 2017
    lLeuk verslag,dus nu kunnen jullie bijna los gaan,wens Hans en Alice goede reis terug en zeg maar dat vandaag Emmy en Rudolf vaan de oudjes gaan.Veel plezier nog de komende waken
  5. Hans:
    29 december 2017
    Helemaal tof en nu zitten we in Sydney met zicht op het opera house.