De eerste week

4 september 2022 - Port Alberni, Canada

We hebben een prima vlucht gehad alleen ja uit 3 nachten komen 1 dag half slapen en dan de volgende dag weer om 5 uur op om optijd op het vliegveld te staan was mega pittig en hebben we best wel even van moeten bij komen .

Vancouver is een hippe stad met veel architectuur, maar ook veel junkies, echt heel veel. We zijn er achter gekomen dat de staat sommige mensen help met gratis drugs zoals heroïne meth en cocaïne omdat in de corona tijd mensen dood gingen aan huis gemaakte bouwsels .

Je hebt ook totaal geen last van de mensen komen niet bedelen vallen je niet lastig .tis alleen in sommige straten een tenten camp.

We hebben heerlijk rond gelopen in de stad en het stads park zo lekker dat we gelijk de 2e volle dag 27 km weg hebben opgeslokt.

We hebben de auto opgehaald en bij onze slaap accommodatie neergezet en weer terug naar het centrum met de bus zo konden we beiden wat drinken en hadden we niet de chaos van de stad met rijden. We waren toch nog een beetje gejetlagt en openbaar vervoer is prima geregeld. Die avond waren we ook gesloopt. We hebben heerlijk aan het water gegeten en zijn daarna lekker naar huis gegaan want morgen gaan we naar Vancouver Island met de ferry .

De boot toch was super mooi als je tussen alle eilanden vaart gelukkig was het mooi weer en konden we veel zien

Aangekomen in Vancouver Island zijn we eerst naar het stadje Victoria gegaan een heel koloniale stijl van bouwen we zijn op dit moment helemaal klaar met stadjes.

We gingen richting onze accommodatie misty meadows en we zitten hier een bosrijk gebied heerlijk weg van de drukte .

We hebben een super lieve host en lieve beestjes morgen gaan we naar Sooke N.P om lekker te wandelen .

Tijdens onze wandeling zijn we een stukje langs de kust gelopen en zagen we Zee leeuwen zwemmen en nog aardig wat ook .

Het beeld wat je ziet als je richting de andere eilanden kijkt is mega dromerig wolken die over de eilanden vallen enzo.

Verder hebben we die avond lekker rustig aan gedaan een beetje gelezen in het huisje

Morgen gaan we weer naar een nieuwe plek richting port Alberni .

We hadden besloten vandaag niet te veel te wandelen dus hadden we gekeken op de kaart en er was een mini park je met mega bomen en we hadden een wandeling gevonden langs stamp long river trail lokale mensen zien hier veel wild life .

Cathedral Grove super imposant bomen die er 800 jr staan die hebben wel wat mee gemaakt .

Daarna zijn we verder gereden naar de trail we hebben de auto geparkeerd tassen gepakt met bear spray en hoppa lopen maar .

Was een mooie trail ben me kapot geschrokken van een kousenband slang op de grond die weg schoot.

Aangezien we geen zeeën van tijd hadden en we niet de hele trail zouden lopen hadden we gezegd nog paar minuutjes en dan gaan we terug.

Ik wou net tegen rem zeggen wat zou het toch een mooi beeld zijn he als we een beer aan de overkant van het water zien .

Ik kijk en ja hoor BEER een mannetje en hij was on the move snel foto’s maken en mee terug lopen .

Omdat we een stuk door de bosjes gingen en hij het blijkbaar hoorde al dachten wij van niet Ivm de stromende rivier ging die boven lopen in de bosjes.

We hebben gelukkig er van kunnen genieten .

We zijn terug naar de auto gelopen en zijn naar beneden gereden daar zagen we en bordje staan zalm trap, zullen we er even kijken ?

Tuurlijk we zijn er nou toch.

Wij lopen die kant en rem is een bordje aan het lezen en ik zie een moeder beer met jongen hoe geweldig onze dag kan niet meer stuk echt zoveel geluk.

Deze dag kon niet meer stuk. We zijn aangekomen bij onze B&B en super lieve mensen ze koken voor ons en hebben net heerlijk ontbijt gehad alles is zelf gemaakt van de alle nootboters tot de zeep die we krijgen .

Het is dit weekend ook zalm festival dus veel vis en feest 

Vandaag gaan we richting Ucluelet en daar slapen we een nachtje in een off the grid woning en de dag er na hebben we een walvis tour.

1. Bep grielen:
    4 september 2022
    Ha fijn om te lezen dat jullie al veel zien/meemaken.Op F B ook foto,s gezien.Echt leuk allemaal.Beware off the bears.😄
  2. Alice:
    4 september 2022
    Zo de beren zijn al gespot, dus nu kunnen jullie weer naar huis komen🤣🤣🤣 Super je verhaal❣
  3. G. Klapwijk:
    5 september 2022
    Geweldig verhaal. Jullie maken weer genoeg mee. Lekker genieten van de natuur, beter dan de drukke stad😉
  4. Hans:
    5 september 2022
    Helemaal top en heerlijk dat jullie zo genieten.
    Een voltreffer om beren te spotten en dat pakt niemand jullie meer af.
    Veel plezier op de nog komende uitstapjes!
  5. Kate:
    5 september 2022
    Leuk dat het ook naar jullie zin is. De bomen en beren zijn mooie fotos.Op naar het volgend verhaal en fotos. xxx
  6. Rebecca Vleeming:
    7 september 2022
    Leuk om je verhaal te lezen! Net alsof we er een beetje bij zijn 😊
    Veel
    Plezier lieffies 😘