Amazone part one

30 december 2018 - Manaus, Brazilië

De 1e dag kajakken  omdat alles nu op eens gewisseld is  zijn we ook wat dingen  vergeten .... zoals handdoek , zonnebrand petje  ....

Dus na 20 km kajakken hebben we heerlijk genoten van de natuur gewoon wow  zoveel rust en groen rond om ons heen  Remco is nog aangevallen door een baby vis die werd opgejaagd denk door een andere vis en scheerde zo tegen  de boot aan helaas omdat we zoveel dingen vergeten zijn hebben we een zeer Engels kleurtje .... mooi rood is niet lelijk .

We zijn aangekomen op de bestemming en hebben heerlijke vis geluncht tambaqui  wordt die genoemd en vanaf het open vuur natuurlijk!

Daarna hebben we een Bush walk  gedaan naar een heerlijke waterval waar we lekker in gezeten hebben .

En we zijn op dit moment het avond eten aan het voorbereiden .

Dag 2

Verbazingwekkend hebben we best goed geslapen in de hangmatten op het gesnurk van Ney na ....
Remco is helemaal thuis hier zo want je staat op en op vuur maak je alles van eitjes koken tot de koffie het enige waar we beiden aan moeten wennen niks geen volkoren producten alles met heel veel zout en suiker het smaakt lekker alleen ja sneller honger we hebben al 1 20 liter fles water gekilld daar had die niet op gerekend net als de eetlust van rem .

Verder mag je  niet oordelen maar het klopt wel dat deze mensen alleen maar op vet en suikers leven .

En daar is hun lichaam ook naar ..

Het was een pittige dag Ney zei opeens dat we te weinig hadden  afgelegd gisteren dus ipv 30 km per dag moesten we nu eigenlijk 40 gaan afleggen

En soms is er veel stroming en vaak wat minder en moet je wel wat peddelen .

Na verloop van tijd kreeg ik wel last van me pols en het werd ook schemerig en we moesten  de boot en kajaks nog langs een waterval loodsen ... "ik zie raft mogelijkheden" maar Nee dat was niet de bedoeling .  De mannen gingen lopen in de stroming met de boten en k mocht via een pad lopen  door de stroming over de gladen rotsen .

We hebben een camp opgezet en heerlijk gegeten samen met de bull ants het was een super heldere na je dachten  we en we hadden uit gerekend dat om 21 uur de melkwegstelsels op een goeie plek zou staan  voor de foto .

Dus om 5 voor 9 wij naar de open plek en ja hoe fantasche mooi ik het altijd vind als het bos ademt hoe vervelend dat nu was voor de foto ;) dus weer in de hangmat gaan liggen en lekker slapen morgen nieuwe dag nieuwe kansen .

Dag 3

We hebben heel geslapen bij de waterval het geluid van water en de nacht geluidjes is gewoon echt heerlijk.

Remco wou foto's maken en zijn camera deed opeens heel raar  maar oké dat kan wel eens

We zagen een super grote vogel blijkt achteraf  een grote arend maar ik had een beslagen lens oké kan wel met deze bizare omstandigheden maar even laten wennen aan  de buitenlucht en prima zou je denken ....  Nou nee dus  vocht in de lens ...... en dat terwijl het in de tas zit met een regenhoes eromheen en nog in een drybag .... man man man  wat een ellende .

Maar oké batterij er uit en ja oké als we in het hotel zijn  zakrijst kopen en  airco aan ....

Omdat we gister  te lang zijn door gegaan had k wat last gekregen van me probleem pols  en dat werkte helaas vandaag niet in me voordeel  mee

Vandaag was het een regenwoud ... maar een echt regenwoud ... met regen en nee niet een buitje en ja hier is de heerlijke zon weer nee stortbuien  en echt stortbuien van 2 uur en daarna soort van zachte regen  voor nog 3 uur

Na 5 uur pedelen met 2 breaks van max 5 minuten in  1 stuk door gegaan, hoorde we brulapen en die hoorden we echt al lang en vanuit het niets zagen we ze aan de rechter kant  super leuk eindelijk aapjes ja ze leven er toch .

Jammer genoeg geen foto's  ivm de lens maar wel gezien en super blij! Dit was echt even een upper op dat moment  .

De problemen die we hebben met het hele zeikennat zijn en de elektra problemen ... doen ons besluiten om te vragen of we niet een dag eerder terug kunnen naar manaus zodat we alles kunnen herstellen/ drogen  want ja we moeten nog een tijdje .

We zijn bij Ney in de boot gestapt en zijn dus een groter stuk per moter boot gaan afleggen hierdoor nog een kleine luiaard (die niet klein is) gezien die we zelf nooit gespot hadden .

Na een tijdje wordt het eindelijk droog en ik denk, laat ik eens kijken voor de lens en ja hoor weer helemaal mist vrij . Op dat moment vliegen er net een groepje  van 3 blauwe ara's voorbij en die staat keurig op de foto .

Verder hebben we heerlijk geslapen bij een man in zijn huisje .

En hebben we veel legendes aangehoord .

Zoals: Dat er een witte man moet zijn met big feet maat voeten en die jaagt mensen op en is alleen maar gezien door mensen die te veel jagen .

Er zouden zelfs onderzoekers zijn geweest om uit te zoeken als die nog leeft .

Dag 4

Wat een leuke plek om te slapen het was alweer eens vroeg wakker 5 uur en ik heb kunnen genieten hoe de beestjes zoals vogels tot leven komen. Van kolibrie tot specht.

Nadat Remco ook eindelijk wakker was wilde wij nog een stukje verder gaan kijken, dus dat wil ik graag op mijn wandelschoenen doen! Nu kijk ik altijd mijn schoenen na en nu dus ook!!! Ik klop ze leeg en er komt niks uit, maar instinctief kijk ik er nog in En zie ik iets dus ik klop harder en plof een fucking grote spin in me schoen!!!! Gillen jongen 😂 gelukkig doe ik dit altijd en nu blijkt dus waarom!!!

We zouden ontbijten en ongeveer 2.5 uur in de boot richting de trailer helling gaan.

We hadden al ondekt dat als Ney zei 30 minuten dat je er een 1.5 uur van kon maken enz . ...

we zouden om half 12 bij plaats van bestemming aan komen en dat was dus 2 uur klein inschatting foutjes....

Nu hebben we wel wat autoritjes achter de rug en hadden we eigenlijk maar 1  autorit  gehad die we heel eng vonden en dat was die van Bali ... maar die vandaag was oh zo spannend met 100 km door een bocht waar mensen elkaar inhalen met gaten in de weg van ja daar rij je je banden en de rest op kapot ...

maar gelukkig we hebben het overleeft .

we hebben heerlijk gegeten bij de gaucho heerlijk !!!!!

pfff de crematie terug kijken van opa doet wel heel maar echt heel veel pijn .... het is wel heel toepasselijk dat Opa in de Amazone zaal lag en wij in de Amazone met stortregen aan ut kajakken waren en het nog over opa hadden dat hij op dat moment gearriveerd moest zijn .

morgen gaan we het stadje manaus in en de dag er na gaan we weer terug om een ander stuk van de Amazone te ontdekken .

1. Wouter:
    30 december 2018
    Leuk verhaal ik begrijp dat ney jullie reisleider is? Rij voorzichtig. 🙂👍🏻
  2. G. Klapwijk:
  4. Hans:
    Mooie belevenis
  5. Jan van rijswijk:
    30 december 2018
    Dacht jij was niet bang voor een spinnetje
  6. Kelly Peeman:
    30 december 2018
    Klinkt super! Veel ontdekkingsplezier nog!
  7. Alice:
    Prachtig.
    Als alles goed komt
    Lijkt wel of jullie al 4 weken weg zijn hihihi
  8. Laura:
    30 december 2018
    Klinkt heel spannend maar ook heel mooi.
  9. Desiree Sloof:
    30 december 2018
    Mooi verslag , geniet mee, dat van die spin zag ik voor me. Gelukkig is je camera weer ok. Veel plezier nog💋
  10. Michel:
    30 december 2018
    Super leuk om jullie zo te kunnen volgen! Jammer van de problemen met de camera wat weer opgelost lijkt te zijn. Rijst bij je camera in de tas doen gaat zeker helpen lens droog te houden. Heb ik in Costa Rica ook gedaan😉
  11. Rob en Desiree:
    30 december 2018
    Niet je handen in het water steken hé, je weet nooit welke vissen er zwemmen. En ach een spinnetje in je schoen, hij wilde graag bij je zijn en ik heb wel eens gehoord dat iemand een tampon had willen zijn.
  12. Candell:
    30 december 2018
    Super leuk om zo te kunnen volgen wat jullie allemaal doen. Die spin zou voor mij echt een nachtmerrie zijn!! Maar wat een toffe reis !!!!!!
  13. Oma:
    6 januari 2019
    Ik ben elke keer te laat met mijn reactie maar ben blij dat jullie het goed maken