West Aussie Road Tripje

24 januari 2018 - Tom Price, Australië

De dag dat we met de boot terug ging naar Melbourne was een lange dag.
Omdat we de dag daarvoor richting Latrobe waren gegaan das 6km van Devenport.
Dus hadden we wat dingen uitgezocht om de tijd te doden een wandeling naar de vuurtoren die in restauratie stond.
Voor Remco de missie om van diemen ijs te scoren .
Maar als klap op de vuurpijl hebben we de kleinste pinguïn ooit gezien"little Penguin of ook wel Fairy Penguin genoemd " niet alleen om dat het jongen waren maar ook omdat ze echt zo heten en zijn !!!
We hadden bericht gehad dat onze boot vertraagd was dus dat was een beetje van laten we hopen dat we niet te veel vertraging hebben aangezien we de dag er na om 12:45 uur moesten vliegen en we de wagen nog moesten in leveren. We hadden een buffer van 5 uur maar dat is snel weg...
Gelukkig mochten we van de stuwadoor op het bovendek staan met de wagen en die worden als eerste gelost.

al met al viel het mee we hadden in totaal maar 2 uur vertraging dus nog tijd genoeg om op ut vliegveld te komen .

Aangekomen in Perth en bij apollo het bedrijf waar we de baby camper huren blijkt er iets fout zijn gegaan met de boeking .. .... en zou die pas zondag gereed zijn.
Omdat we best wel wat tijd nodig hebben om de eerste paar "1500"km af te leggen naar ut eerste park waar we heen willen .
Na lang praten bellen enz hebben ze toch nog een campertje maar die moet nog wel helemaal geprept worden dus gaat minimaal nog een uur duren .
Maar we zijn onderweg, eerste stukje gedaan 170km en nu nog maar 1330 km te gaan dat is dus 15 uur rijden ;) roadtripje.
We zijn 114km voor het park geëindigd morgen nog een een dik uurtje rijden en dan staan we dus voor..........een dichte deur .
Het blijkt dat ze dus gisteren onweersstorm en zware regen hebben gehad en er dus veel overstroomd is.
We zijn door gereden en daar zagen we dat
hamersley gorge open was for all vehicles...
maar we gingen eerst even naar Tom Price rijden om te vragen hoe of wat.... eenmaal daar aangekomen ja ze verwachten misschien woensdag open .... dus vandaag maandag we wachten dinsdag af weten ze dan nog niks dan is het jammer en gaan we door .
We hadden al besproken dat we de hamersley gorge sowieso gingen doen maar volgens de vrouw van info station kan echt niet zou het nooit doen tenzij je een 4x4 hebt ... nou wij hebben een 2x niks gewoon doen ken wel !!

Zo gezegd zo gedaan .... en was gewoon goed te doen rustig aan en even kijken hoe diep het water is en gaan ...

Daar aangekomen was het echt prachtig echt zo mooi maar warm, zelfs het water waar we in hebben gezeten was warm!
Ook hebben we die dag onze eerste Dingo gezien echt dicht bij de auto.
Morgen gaan we mount Bruce beklimmen.

Mount Bruce
De nacht er voor stiekem in het park geslapen gelukkig heeft niemand ons ontdekt .
Dus wekker gezet alles voorbereid en gaan een klasse 5 van de 5 dus zal wel lekker zwaar worden .

En zwaar was het! De trip ernaar toe ging nog wel, veel berg op, maar goed ook nog wat schaduw in de vroege ochtend. Uit eindelijk op de top van de ena hoogste berg van West Australië gekomen en man man wat een mooi uitzicht op het karajini NP en een mine site aan de andere kant! Effe wat toffe en (achteraf gezien volgens mijn man) riskante (hoi schoonmoeders 😁)foto's genomen!
Toen terug naar beneden! Je zou zeggen naar beneden prima, maar jeetje wat was het af zien dik 40c en dan al dat ijzererts steen wat nog veel meer opwarmt was iets te veel van het goede! Ook nog wat fossielen gezien! (mount Bruce was miljoenen of miljarden jaren geleden zee bodem). Maja we hebben het gehaald en nu afwachten of morgen het karajini park helemaal open gaat! In ieder geval de mooiste plekken die we willen zien!

Dus begin van de middag richting visitors center en wachten en ja, dorpje rondlopen, drank halen en wachten! Ja toch maar vragen kunnen jullie hem niet is bellen om 16.00 uur? Dus zij wat telefoontjes plegen en blijkt dat ze pas woensdag ochtend de boel gaan bekijken ipv dinsdag pfff!! Oke we hebben wat gezien van het park alleen jammer genoeg niet waar we voor kwamen!
We besluiten alvast een stukje te gaan rijden richting exmouth! Onze volgende locatie!!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tamara Sloof:
    24 januari 2018
    Leuk!! Mooie foto's weer
  2. Jan van Rijswijk:
    24 januari 2018
    Hardstikke mooi allemaal wel vermoeiend
  3. Alice:
    25 januari 2018