exmouth & coral bay

27 januari 2018 - Coral Bay, Australië

Opweg naar exmouth :

Dus nu blijkt er maar 1 weg van waar we zitten richting de kust te zijn en dat is dus blijkbaar een onverharde weg ..... met grid....en water .... volgens de mijnwerker is het wel te doen maar is deze route ongeveer 200 km lang .....
Het afrikastyle all over Again 😊
Als je ongeveer het gevoel hebt dat je ruggengraat via je schedel eruit getrilt is komt eindelijk het verlossende gevoel van jawel asfalt wat fijn en rustgevend is dat .
Maar we gaan weer verder over grid want ja 500 meter met asfalt is meer dan voldoende toch ?

gelukkig was de inschatting van de mijnwerker net als iedere andere man altijd overschat 200 km was ongeveer 70 a 80 km GELUKKIG .

Maar deze route heeft ons wel een mooie grote hagedis opgeleverd die we nog niet gezien hadden.

Na nog wat gereden te hebben zijn we gestopt op een 24 uurs stop plek met bbq fasaliteit.
Zeer blije man .... Bbq op kolen Yeah.

Die dag was het wel echt mega warm we hebben niet het gevoel kunnen krijgen dat we ook maar konden afkoelen zelfs niet met de airco aan .

In de avond waren er ook overal om ons heen droge bliksem en ook bushfires.
lekker slapen was er niet echt bij maar ja bijna in exmouth..... nog maar 400 km peulen schil! maar wel echt hele lange rechte wegen met ook echt NIKS soort van ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is rood .....

Ja we hebben het gehaald exmouth eerst naar het strand gegaan om af te koelen en te snorkelen 😊 We waren best in de buurt van de plek waar we morgen gaan duiken.
The Navy pier! 1 van de top 10 duilplekken op aarde!
Die avond op een relaxte betaalde camping gestaan met erbij een heerlijk restaurant waar Italianen werkten die gelukkig verstand hadden van lekker eten! ik had heerlijke lokale goeie zalm gegeten en rem ja ja ze hete de bbq gothfather brisket uit de smoker! hmmmm.
De volgende dag zijn we gaan duiken op de pier. We moesten onze paspoorten meenemen omdat je gaat duiken op het terrein van de australische marine! Met controle door zo'n mannetje met uzi(volautomatisch geweer) of zoiets erop aan!
Oké eindelijk na alle formaliteiten gaan we er duiken en het was echt super gaaf! Dit gebied wat vrij klein is, mag niet bevist worden! Dus als er geen commerciële visserij zou bestaan, zou de oceaan er volgens mij zo uitzien! Zoveel diversiteit en zoveel vissen! echt heel mooi, leuk en alles!!!
Helaas ging de duik de dag erna op het rif de dag erna niet door door te weinig aanmeldingen!
wel hebben hun ons geholpen en gezorgd dat we bij het plaatje verderop (150km) coral bay de dag erna alsnog konden gaan duiken op het rif!! Dus na de navy pier duik zijn we gelijk in de auto gestapt en hop naar coral bay gereden! Jammer genoeg ook hier niet de mogelijkheid om wild te kamperen ook ivm het ontbreken van een 4x4.

Coral Bay,

Het is een stadje van 800 meter lang en ja that's it.
Verdwalen is geen mogelijkheid 1 hoofdweg 2 camping's en 1 duikschool 1 bakker 1 snorkelcruise 1 4x4 tour en ja heel belangrijk voor de aussies een kroeg wel 1 hele en het heet Bills .
Het is heel belangrijk voor de aussies omdat de 26th is Australian Day .. een verkapt excuus om helemaal bezopen te worden .
er zou een feest komen op ut strand die avond dus we hadden besloten een dag langer te blijven na het duiken .

Maar eerst duiken , als ik dit moet vergelijken met het great barrier reef dan is dit wel hard koraal dus is het wat minder van kleur diversiteit maar het ziet er al zoveel beter uit .

En WOW wat een muren van koraal en muren echt gewoon intimiderend. Super vet echt heel gaaf! Ook weer haaien gezien nu grijze rifhaaien! met 1 heel klein lief haaitje erbij!
Tussen de duiken door gingen we opzoek naar de manta ray's en we hebben ze gevonden yeahhh!!! Deze stonden echt op mijn bukket list en ze zijn zo mooi en gracieus was echt heel erg leuk!!! Dus hier effe mee gesnorkeld en daarna preppen voor de 2de duik op ut rif!

De 2e duik zouden we over een schoonmaak station gaan voor vissen haaien schildpadden en nog veel meer.
Hier waren de grijze rifhaaien weer deze waren ook een klein stukje groter 2.5 tm 3 meter ja nu wordt het toch wel heel fascinerend om naar te kijken .
verder is het super leuk om te zien hoe alles elkaar in balans houd.
Na het duiken zouden we nog naar het grote stand feest gaan ......
ja het was lang wachten en toen kwamen we er achter dat de politie de boel gestopt heeft ivm drugs en drank misbruik .
En in de kroeg was Elvis aan het rocken...... niet geheel ons ding.....
Dus samen een drankje gedaan en lekker naar bed was weer een lange dag .

Morgen rijden we richting Shark Bay wat ik zo ver heb gelezen lijkt dit me een super leuke en gezellige omgeving .

1. Alice:
    27 januari 2018
    Exmouth zag net mooi wit strand, maar weing bos dus schaduw . Maar ja jullie duiken veel hahaha
    Zag dat jullie nog redelijk op schema zitten dus . Wel eenzaam zo lijkt het komen minder toeristen tegen dan in N.Z. en Afrika. Maar verder gaat alles naar wens, geniet nog lekker knuff van mij 😍😍
  2. Wouter:
    Leuk verhaaltje 🙂
  3. Jose:
    28 januari 2018
    Zijn zo gaaf hè die manta’s net buitenaardse wezens. Veel plezier nog xxx
  4. Oma:
    leuk zwemmen met manta's en haaien. Geniet er maar van. Kus Oma
  5. Kate:
    28 januari 2018
    Tof dat jullie zo dicht bij de Manta rog zijn geweest, ze zijn super sierlijk en ben het met je eens dat het allemaal mooie zou uitzien zonder commerciële visserij. Maar goed is helaas niet zo.
    Jammer dat je feestje niet door ging maar ondanks alles toch lekker gegeten..:-)
    Kuss xxx