Moremi

15 juni 2017 - Moremi Game Reserve, Botswana

Dus we zijn een dag eerder naar 3th bridge gegaan want na gisteren waren wel er helemaal klaar mee.
Gelukkig hadden ze plek en konden we er heen, wat een verschil met de andere parken! bordjes die te lezen zijn!

Na aangekomen te zijn in 3th bridge gaan we rijden en hoorde we dat er een cheeta gespot was op de planes.
Ja dat is nog een kittie die we nog niet gezien hebben, dus hop wij naar de vlakte rijden en met rijden bedoel ik hobbelen Door diepzand en het gevoel hebben datje auto een zeeschip is op zwaar water. Bruggen van houten balken waar van je denkt gaat dit de auto wel houden .......

Dus daar aangekomen, wij een aantal rondjes gereden maar niks! We hadden ons tactisch opgesteld en hebben een dikke 2 uur gewacht helaas was het tijd om terug te hobbelen voor het kamp want je moest voor half 7 binnen zijn.

Aangezien we die dag lekker optijd naar bed zijn gegaan hadden we weer vroeg de wekker gezet.
Toch merk je al dat de zon later opkomt wat eerst half 6 was is nu half 7 .... en het is na half 7 gewoon donker .

Maar we dachten we doen een andere tactiek want we willen nog 2 katachtige zien .
De luipaard en de cheeta.
De luipaard beste tijd. S'morgens en in de avond .
Cheeta overdag is een zicht jager.
Dus overdag tot 1 uur over de vlaktes dan even lunchen en de nodige afwas doen .... en daarna zouden we gaan zoeken naar de luipaard, want rondom het kamp zit een luipaard die hier vast verblijft in de buurt.

We kregen nieuwe buren en deze mensen waren we al tegen gekomen in senyati
Hij kwam vragen of we interesse hadden om samen een boot trip te doen, door een deel van de okavanga delta .
Nou dat hadden we wel aangezien je hier de boot per uur huurt en niet per persoon.
We hebben de boot dus voor 2 uur gehuurd. Hebben baby krokodillen gezien, een zwemmende Bull olifant, heel veel mooie vogels en we kwamen in het gebied van de nijlpaard deze zijn echt heel territoriaal!! Ze waren het er niet mee eens dat we er waren en hielden ons zwaar in de gaten en volgde ons heel nauwlettend, ze kwamen ons zelfs achterna .

Toen we weer terug waren hadden we bedacht dat we nog een keer naar de planes zouden gaan, Daarna vlakbij ons kamp heb je een waterhole en wat bomen dus daar zouden we verdekt gaan staan.

Maar helaas, na 2 uur daar wachten moeten we terug naar het kamp want je moet om half 7 binnen zijn.
Waarom geen idee want de wilde dieren lopen gewoon langs tent want hekken doen ze niet aan .
Die avond hoorde we weer leeuwen ditkeer heel dicht bij en we hadden nelpaarden letterlijk achter ons die als een gasmaaier tekeer gingen. Ook hoorde we de kudu's .
Rem kan niet zo goed tegen de geluidjes met slapen maar ik vind het echt heerlijk om al die beesten te horen.
De volgende ochtend hadden we ons verslapen! Vandaag wilden we weer om half 6 weg gaan en werden we wakker om half 7 dus wij snel haasten hoppe weer in de auto.
Halverwege de terugweg naar de gate zeiden we zullen we nog een loep nemen , want ja we hebben alleen maar een hyena gezien qua roofdieren ,
Ach wat is het ergste wat we moesten doen dat is opnieuw entree betalen van het park als we te laat zijn .
Dus zo gezegd zo gedaan, en ja hoor we rijden en opeens ja een baby leeuw waar is mamma ohh daar kijk nou nog meer en nog meer en nog meer wel 13 leeuwen in totaal. Geweldig net als we zeggen dat het een beetje tegen zit waha echt hè zo leuk.
Ook zijn we een aantal Nederlanders tegengekomen en gaven ons de tip om de app I overlander te downloaded daar kan je dus zien overal te wereld waar je dus wild kan kamperen !!!!
3x raden wij hebben onze plannen weer veranderd ;-)
En we blijven maar 2 nachten in de old bridge en morgen doen we een makoro trip met een game vieuwing hike van een hele dag .

ipv 3 nachten daar gaan we een dag eerder richting de zoutvlaktes daar is nog een park waar we heen gaan! Op de zoutvlaktes kan en mag je dus wild kamperen en dat gaan we zeker doen. Helemaal geweldig en er is nog een plek waar we dat ook gaan doen . Als we dat eerder hadden geweten. Maar ja maakt niet uit.

1. Alice:
    15 juni 2017
    Nounou wat een verhalen weer
    Jah hoor daar komt ze weer, houd jullie aan de wetjes en de regeltjes van het land
    Dikke knuff van Ma
  2. Oma:
    15 juni 2017
    wat leuk al die beestjes jammer geen katten xx
  3. Alice:
    15 juni 2017
    Giraffen daar heb ik jullie nog niet over gehoord.
    Die zijn toch ook in Afrika?
  4. Hilz:
    15 juni 2017
    Ja! Giraffen!! Ik heb al een plekje vrij gemaakt in de schuur!
  5. Kate:
    17 juni 2017
    Hoi hoi jullie saampjes,

Leuk hoor met die dieren zo om je heen. Fijn voor de goede tip, die heb je mooi binnen. Veel plezier nog!!
    Kusss xxx
  6. Wouter: