Hwange

8 juni 2017 - Hwange National Park, Zimbabwe

Wankie zo moet je het uitspreken .
We zijn aangekomen 1 x een Police stop gehad dus het valt allemaal heel erg mee .

Eenmaal aangekomen zijn er maar 8 mensen in het gehele park en 4 andere die ook aan het camperen zijn .

Hoe bedoel je je hebt het gevoel dat je echt alleen bent heerlijk .
Er blijken 2mannentjes leeuwen te zijn, die het leuk vind om auto's aan te vallen, dat staat op het briefje van de main gate.

Aangezien we nog tijd hadden zijn we gelijk het park ingegaan, hebben we een klein rondje gemaakt en zijn we wat mensen tegen gekomen. (Hahaha ja mensen!!) de andere 4 mensen die vertelde ons dat er hierbij main camp een groep zit met jonge leeuwtjes super leuk.

Maar hier lopen de beesten gewoon rond om je tent s nachts geweldig !
We hebben al gazelles en een kleine gespotte genetkat bij ons gehad.
Ook hoorde we een mannetje zijn terrein claimen (soort van spannend als je weet dat het geluid ongeveer maximaal 3 km kan rijken) en het was behoorlijk hard dus aardig in de buurt.

In de nacht, toen ik weer eens moest plassen zag ik mega veel oogjes oplichten. Maakt het toch een andere beleving om te gaan plassen!
Maar het waren Springhare. (Soort van eekhoorn ter grote van een konijn).

Dus om te kijken of we leeuwen konden spotten waren we vroeg ons bed uit gegaan, om als eerste bij het hek te staan .
De mensen die we gisteren tegen waren gekomen stonden er ook. 1 gast die was mega fanatiek en was van origine een Zimbabwean maar was op zijn 14e naar Australië verhuist met zijn ouders .
Nu woonde hij daar in Cairns en doet daar skydiver tours en hij zei gelijk van dat het een goed seizoen (december gaan we natuurlijk naar Australië en beginnen we in Cairns) was om het reef te bekijken, dus dat gaan we zeker doen!! .

Verder komt die 2x per jaar terug naar Zimbabwe om de game drives te doen.
Hij heeft ons wat gekke verhalen vertelt . Super leuk om te horen.

Maar wij gingen van main camp naar Robins camp, maarja omdat we deze reis al alles anders doen zijn we naar een camp gegaan dat simatella heten! En dat lag boven op de berg, dus dan had je een groot weids uitzicht over wat drinkplaatsen en het park verder!

Maar man de weg er naartoe, nou je trilde geheel uit elkaar .
En dat 80 km en dan stijl naar boven en naar beneden nergens geen bordjes of iets daar merk je aan dat het land echt kapot is! Op het eerst gezicht ziet het er netjes en goed uit maar hoe verder je gaat hoe slechter het wordt .
Maar het houd het spannend en zeer afwisselend .

Morgen gaan we richting Victoria Falls

1. Kate:
    8 juni 2017
    Hoi hoi Jullie,
    Klinkt lekker en fijn dat jullie het leuk hebben..........
  2. Alice:
    8 juni 2017
    Leuke foto's uitbreiding voor aan jullie muur.
  3. Oma:
    9 juni 2017
    leuk om in de nacht de dieren geluiden te horen wel spannend hoor,
  4. Jan van Rijswijk:
    emmertje meenemen