Chobe national park

15 juni 2017 - Chobe National Park, Botswana

Wat een verademing om in Botswana te zijn .
Alleen al de grens overgang ging zo soepel en mensen helpen je gewoon zonder aan je te trekken en je allerlei gekke vergunningen opeens nodig heb , en ze zijn blij dat je hun land komt bekijken.
We hadden nog een dag extra over dus we hebben besloten om op de camping senyati een extra dag te blijven, we hebben helaas een mail gehad dat onze camp plaats in dijara en savuti niet goed zijn gegaan dus we hebben een soort van oplossing er voor gevonden.

Maar we zijn vandaag het Chobe park in gegaan en we hebben hier al meer beesten gezien dan in heel Zimbabwe.
Echt bizar hoeveel beesten hier leven .

Maar we waren er natuurlijk weer optijd, en we gingen de river road doen want ja water betekent vaak beestjes .

Na een beetje rond gereden te hebben kwamen wel weer een tour karretje tegen die zei heb je de leeuwen al gezien wij nee .... Dus hij zei nou als je me volgt dan wisselen we nummers uit en dan kan je me bellen als je de leeuwen ziet .
Maar dan moet je me nu wel volgen, dus zo gezegt zo gedaan maar deze man wist dat de leeuwen daar beneden zaten waar we hem mee moesten volgen .

Dus we waren helemaal blij ja eindelijk weer een leeuw en dit keer een vrouwtje dus wel blijven even staan en ja kijk en een mannetje!!!! Ja geweldig dachten we al en ja hoor nog een vrouwtje nou helemaal blij !! Gingen we verder met ons rondje na dat we weer eens verdwaald waren en besloten hadden om te draaien en de zelfde weg terug te gaan , zagen we de mega grote groep water buffels en je kon er een soort van door heen rijden dus dat wouden we gaan doen .

En op eens zagen we in de verte de leeuwen weer dus wij dachten ja weetje we gaan ze volgen.
En ja hoor we reden naar ze toe en we zagen 3 vrouwtjes positie in nemen en op eens nog geen 4a5 meter van vandaan het mannetje .
WOW zo dichtbij maar hij was heel druk aan kijken wat de vrouwtjes aan het doen waren en opeens nog een mannetje en ja hoor wel wisten het ze staan allemaal in positie voor de jacht . Er was een groepje van 3 buffels die los was van de grote groep en echt ze rende weg en opeens draaide ze richting ons echt voor onze neus ja hoor de echte kill voor onze Neus !!!!!! Ja dit is echt zo Vet .
Helaas hebben we het niet gefilmd mijn schuld ik was aan filmen maar dacht ja ik pak de camera er bij voor foto's maar het gaat ook echt zo snel als het gebeurt.

Het is echt zo vet we hebben zulke kicken foto's ! Gewoon helemaal vol van adrenaline.
We sprake met mensen die al 13 Jr tours geven en maar 1x een kill hebben gezien.
Wij 1x dat de kill zelf net geweest is en 1x vanaf begin tot eind .
Hoe weinig we gezien hebben in Zimbabwe des te meer al in Botswana.
Als kers op de taart hebben we bij onze camp site een groep olifanten gezien en eindelijk heb ik er 1 horen brommen zo kick om te horen en voelen.
Morgen hebben we een dagje op een bootje gepland en verder nog niet veel beetje chillen.

Gisteren hebben we ons boottocht gehad door chobe opzich leuk, maar we haten echt al die massa tourisme 1 buffel bij het water en hoppa 100 van die bootjes en grote boten op af.
Olifanten die wilde zwemmen en ze kunnen de oversteek niet maken vanwege de boten .
En allemaal willen ze er zo dicht mogelijk opzitten Pfff we hebben allemaal camera's en ik heb lenzen gezien daar is menig mens jaloers op.
Dus je zou denken mensen hou je afstand en geef die beesten gewoon de ruimte .
In dat opzicht ben heel blij dat wij het lekker met z'n 2e doen .
Verder wel een hele mooie zonsondergang gezien.
Vandaag gaan we richting Savuti dat is een stuk verder in Chobe park .
Maar we hadden een reservering en nu blijkt dat de gene die de reservering had gemaakt de reservering niet gemaakt heeft.
Nu hebben wel van de week gesproken met 1 van die mensen van dat camp en die zei je moet gewoon komen en dan kijken we wel dus dat doen we maar.
Anders moeten we kijken als we iets vinden net buiten het park.
Maar aangekomen bij savuti want die jongen had gezegd kom maar gewoon en dan zien we wel .
Gelukkig waren er 2 Zuid Afrikaanse mensen die hun camp site wouden delen met ons .
Hij gaf ons ook de tip om te kijken bij Harvey pan want daar waren 5 mannetjes en 1 vrouwtje en jaar hoor we hebben een bijna kill mee gemaakt een kill meegemaakt en hoppa gelijk het gesext / paring meegemaakt . Hoeveel geluk .....

Roelf en Carol, hij was priester als beroep en zij zijn vrouw maar het was heel gezellig over van alles en nog wat gesproken.
Wel was Carol een beetje bang die wou met zon ondergang in der tent en na zons opkomst pas er uit. .
Maar zolang konden wij niet wachten dus was ze er voor zonsopkomst uit .

Gelijk allemaal contact gegeven gekregen en als we in Johannesburg waren moesten we laten weten dat we nog leefde .
En we zijn altijd welkom als we maar deden koken hahaha.
Omdat de camp waar we zouden verblijven zijn vergunningen niet op oorde geeft hebben we ons totaal uit de richting op een andere camp gegooid en deze is echt verschrikkelijk.

We ging even naar de stad om een voedsel voorraad aan te leggen en hadden onze stoel laten staan want ja er komt toch niemand...... ohhhhhh en tuurlijk we komen terug en zwaai zwaai stoel ... niemand heeft hem gezien, niemand heeft hem mee genomen en wij liegen want er staat dat we 4 stoelen zouden hebben ..... man man. Wat een drama nou moeten we van de week naar maun om het te regelen en het ergste van alles het duurt nog 3 dagen voordat we in maun zijn en hebben we maar 1 stoel.
Maja s'avonds lekker naar bedje toe! En s'nachts moeten we er standaard allebei uit om te plassen! Ik had blijkbaar niet genoeg gedronken, dus remco ging eruit. En die kwam gelukkig ook weer terug. Ik sliep gelijk weer, want in de wiebel tent word je toch wakker van elkaar, maar rem niet! Nou 15 minuten later hoorde die geritsel in de bosjes, hij kijkt Door het gaas naar buiten richting de bbq en ziet een hele grote kat staan! Ja dus een leeuw hè! !! Hij durfde me zelfs niet wakker te maken ( zelf had die de rillingen zei die) ja probeerde een zacht porretje, maar dat merkte ik niet!
Wat bleek dat volgens de trekker dat er waarschijnlijk 2 vrouwtjes en 2 mannetjes over het camp waren getrokken! Rem stond vlak ervoor nog alleen te plas
sen! Maar mam gelukkig leeft die nog ;-)

1. Jose:
    15 juni 2017
    Blij weer wat te horen van jullie avonturen! Zo te lezen is het nu al een superreis!! Veel plezier nog verder!!
  2. Alice:
    15 juni 2017
    Hahahah!!! Gelukkig maar ook voor jou hoor dat die nog leeft ppffh
    Veel plezier nog doeiii
  3. Oma:
    15 juni 2017
    het is wat met al het wild rond de tent spannend xx
  4. Tamara Sloof:
    15 juni 2017
    Wow wat een avontuur zeg!!!!
  5. Kate:
    17 juni 2017
    Hoi hoi nou met een sisser afgelopen zeg, fijn dat jullie het toch leuk hebben.
    Kusss xxx