Het aftellen is begonnen .

19 mei 2017 - Spijkenisse, Nederland

Hallo allemaal dit is een start berichtje zodat ik als het lukt weer op de hoogte kan houden via de app dus .

Here we go again , het aftellen is begonnen nog maar 8 dagen ja 8 dagen bijna gaan we weer op vakantie eindelijk !! nu de laatste dingen aan het doen zoals werken

Warme nachten spannende nachten aangezien we natuurlijk niet een standaard vakantie willen .

Dus wat hebben we nou bedacht en een land waar Remco heel erg naar uitkijkt Afrika  ,dus wat doen we huren een 4x4 en daar boven op zetten ze een tent en dan gaan we zelf rijden van plaats naar plaats .

Zo gezegd zo gedaan dus waar wil je heen en wat wil je zien ??

Gelukkig kijken we veel documentaires dus we hadden als 1e plan we gaan naar Mozambique gaan we via de kust naar het noorden geweldig kunnen we eindelijk wel duiken met de walvishaai .

Tja jammer dat op het moment dat we wouden gaan boeken het reisadvies negatief was en zeer afgeraden werd .

Oke dus en toen ..... ja in Botswana hebben ze  hele mooie stukken Chobe, Okavango delta ,Makadikadi zoutvlaktes ,dus oké maar je moet bijna altijd op Johannesburg vliegen tja dan ben je al in Zuid Afrika nou dus zo begon het verhaal na veel lezen kijken en informatie opvragen en zoeken  kwamen we nog wat parken tegen in Zimbabwe zoals Matobo NP en Hwange NP .

Al zijn we wel benieuwd hoe vaak we voor de roadblocks zullen staan .. maar dat mag de pret niet drukken.

En zo was er een idee ontstaan we starten in Zuid Afrika en gaan dan richting Zimbabwe helemaal richting de Victoria Watervallen en dan gaan we verder in Botswana en weer terug richting Johannesburg .

Daar vandaan vliegen we weer richting Kaapstad want ja we willen niet alleen de Big  5 zien maar ook nog steeds de Great White Shark........ Yeahhhhh  hopelijk dit keer wel.